Handboll säsongen 2017/2018

Handbollen har dragit igång vilket är fantastiskt samtidigt som de är väldigt tidskrävande.
Kroppen har fått sig en chock och att jag är diagnostiserad med EDS som innebär att man har en avvikelse i bindväven gör ju inte de att denna vecka har minst sagt varit fysiskt krävande.
Kortsiktigt så är träning dålig för kroppen då man får otroligt ont, anspänningar och trötthet,
men långsiktigt är de bra, vilket jag lever på.
 
Dock så har senaste veckan med jobb, träningar och andra aktiviteter blivit lidande
då jag snittat 4h sömn per natt, tur att den varit så rolig och innehållsrik, de gör att 
humöret är på topp.
 
Just nu sitter jag på jobbet och direkt efter jobbet så ansluter jag til laget som
är i Idrottshuset och arrangerar/deltar i  Augusticupen i helgen. Första träningsmatcherna på säsongen!
Olle och Mamme jobbar i cafeterian och ikväll ska alla spelare och volontärer äta tillsammans.
 
De blev alltså en säsong till, De går liksom inte riktigt att sluta.
Plus att jag tror att vi har en god chans vinna serien i år, och de tåget vill man ju vara med på!
 
 
 
 
 

Kommentera här: