Släktfest på Logen

Värt att arkiveras denna sommaren var släktfesten på Logen
Ett tappert gäng tog beslutet att städa upp och rensa logen i Knutstorp och sedan vankades de släktfest.
En hel eftermiddag med 5-kamp, grill, sång mm.
Alla de små barnen sprang runt och busade samt åt alldeles för mycket chips och godis,
och jag kom på mig själv avundas dem.
 
Reflekterade över att sist vi hade släktfest så var jag ett av de barnen.
Minns hur de kvällarna aldrig tog slut och hur alla vi barn oavsett ålder var med och hittade på aktiviteter som alla kunde delta i. Hur de kändes som att man var odödlig och att inget annat betydde något än att vara just där och då. Minns hur lortig man var under fötterna, andfådd, svettig för att benen aldrig tog slut på energi och hur man tillslut somnade av utmattning fast man egentligen inte ville. Hur de vuxna var så lugna och harmoniska och inte sa nej till något, ingen idé var för dum eller för jobbig. 
Att nu se och uppleva de hela som "vuxen" framkallade en bitterljuv nostalgi, samtidigt som jag avundas dem så är jag så otroligt tacksam att jag fått dem kvällarna jag också, kvällar man minns. 
 
Vinnarlaget, där priset var att föra pokalen vidare och anordna nästa Släktfest på Logen!

Kommentera här: